2017. július 20., csütörtök

Kirándulás szövődményekkel

Hétfőn kora reggel elindultam Svolværbe a rendőrségi regisztrációt elintézni, de mivel a 130 km-re lévő 4-5000 lakosú megapoliszba eljutás majdnem három órás buszutat igényel, lefoglaltam egy hostelben szobát a közeli Kabelvågban, hogy körül tudjak nézni a környéken, és ne kelljen aznap hazajönnöm. Az érkezés után még volt három órám, megtaláltam a második világháborús múzeumot, majd sajnos Endi úr figyelmeztetése ellenére (Skócia óta tudja, hogy mire vagyok képes egy hadtörténeti múzeumban) mindent elolvastam, több nyelven is (néha nagyon látszot, hogy valemlyik lelkes norvég a saját nyelve szabályai szerinti norglishban szerkesztette a múzeum magyarázó szövegeit), és rengeteg érdekességet és kemény dolgokat ismertem meg 2,5 óra alatt, a rendőrséghez szerencsére gyorsan odataláltam. Az ügyintézés három perc volt, mikor sorra kerültem, kaptam egy papírt (registreringbevis for EØS-borgere) és nincs is semmi dolgom, ha nem megyek fél évnél tovább haza, vagy máshová, mert különben újra regisztrálni kell. Egyébként öt év után lehet tartós letelepedési engedélyért folyamodni, ha és amennyiben valaki úgy dönt. Sétálgattam a városban, elfogyasztottam egy ősi norvég recept alapján a Milánó pizzériában elkészített dönert, a napsütésben a pulcsim zipzárját lehúzva kiültem a főtérre egy híg norvég termoszos kávéra, és műszaki zárat vontam a fahéjas buktám köré, mert tanúja voltam, amint egy pofátlan sirály rövid szóváltást és verbális agressziót követően pohárborogatással egybekötve elszedte egy spanyol nyugdíjas péksütijét. Késő délután kigyalogoltam Kabelvågba, egy kis halászfaluba, ahol nézelődtem, fényképeztem, céltalanul bolyongtam, majd megaludtam a hostelben egy négyágyas szobában. Reggel elindultam hazafelé, de leszálltam Borgban a vikingmúzeumnál, ahol megtalálták, majd újjáépítették egy vikingkori 84m hosszú főnöki/spirituális vezetői házat. Wifis okostelefonos tárlatvezetés hat nyelven a bejárati kiállításon, kint a replikaházban mesterségek, rúnaolvasás, egy hatalmas területen, tóparton állatok, íjjászkodás, vikinges élménypark a családoknak, vikinghajó másolata, hajókázás. Elég profi. Lehet, beadom a cv-m és Amon Amarth kíséretében alakítom a falu skaldját, vagy egy nyugdíjas berserkert, aki már megbékélt a világgal, és nem harcol  őrjöngve begombázva, besörözve. Hazafelé sokat kellett várni Leknesben, valszeg ez is az egyik magyarázata annak, hogy kicsit megfáztam, próbálom magam kipihenni az esti melóig. Veszélyes ez az öt perc meleg utáni hideg szeles időjárás, és a két napot többnyire szabad levegőn töltöttem gyaloglással. Majd igyekszem kulturális-történelmi témában önálló sztorikkal jelentkezni. Tömény két nap volt.
Borg, vikingmúzeum


Kabelvåg 

Orgona ága, barackfa virága most nyílik

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése